11 Haziran 2015 Perşembe

Elka Fuarcılık Home&Office Concept Dergisi’nde




Elka Fuarcılık ve Genel Müdürümüz Bülent Yamaç hakkında Home&Office Concept Dergisi’nde çıkan yazıyı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.

Bülent Yamaç ve Elka Fuarcılık

90’lı yılların sonlarıydı galiba. Ulusoy Ofset’te tanışmıştım Bülent Yamaç ile. Tanıştırırken, “Bülent Bey Tüyap’ın Bölge Müdürü” demişti Mümtaz Ulusoy. Garipsemiştim. Çünkü o tarihlerde, Musa Öztürk’ün kıt kaynaklarla, zor koşullarda, üstün bir çaba göstererek bir şeyler yapmaya çalışması dışında, bırakın Tüyap’ı, Adana’da fuar yoktu. Bülent Yamaç da, garipsememi fark etmiş olacak ki, açıklama gereği duydu; Tüyap’ın, kendisinin Adana’da ve bölgede neler yaptığını anlattı.
Çok sürmedi zaten, 2003 yılına gelindiğinde çadır da olsa bir fuar merkezi olmuştu Adana’nın. Önemli olan başlamaktı, çalışınca arkası gelirdi. Ne de olsa bizim memlekette “Göç yolda düzelir” diye bir atasözü vardı. Nitekim öyle de oldu ve ÇUFAŞ çok kısa bir sürede modern bir fuar merkezini bölgeye kazandırdı. Fuar merkezinin işletmesini de ulusal ve uluslararası fuarların deneyimli markası Tüyap’a verdi.
Ticaret Odası ya da Sanayi Odası’nda bir toplantıdaydık. Toplantının kahve arasında Bülent Yamaç yanıma geldi, “Hatırladınız mı beni?” dedi, “Birkaç yıl önce tanışmıştık.” İsim ve yüz hafızam genelde zayıf olmasına karşın, hatırlamıştım. “Evet” dedim, “Tüyap’tı değil mi?..” Tüyap Adana’nın Genel Müdür Yardımcısı ve Bölge Başkanı olmuştu; kutladım, başarılar diledim, “Hayırlı olsun” dedim.
Bülent Yamaç ile tanışmamız, böyle oldu. Yaklaşık 10 yıldır da görüşür, bazen iş için, bazen arkadaş toplantılarında, bazen STK’larda karşılaşır, konuşuruz.
Bülent Yamaç geçtiğimiz yıl Tüyap Adana’daki görevinden ayrıldı. Artık kendi kanatlarıyla uçmaya hazırlanıyor, sektördeki deneyimini, bilgi birikimini kendi şirketinde değerlendirmek istiyordu. “Elka Fuarcılık” ismiyle, vira bismillah deyip, demir aldı ve çalışmalara başladı.
Elka Fuarcılık, Adana, bölge ve Türkiye ekonomisine, tarımına, istihdamına yıllar yılı çok önemli katkılar sağlayan Çukobirlik’in atıl durumdaki iki büyük salonunu fuar alanı olarak kullanmak üzere kiraladı.
Efsane kuruluş Çukobirlik, bu kez de fuar alanıyla bölge ekonomisine omuz veriyor.
Elka Fuarcılık, bu yılın eylül ayında düzenleyeceği Tarım Fuarı ile Türkiye tarımının başkenti Çukurova’dan sektöre ve ekonomiye merhaba diyecek. Adana ve Mersin’in tam ortasında yer alan bu yeni fuar alanının, her iki şehre olduğu kadar, karayolu ile birkaç saat mesafedeki 6 – 7 şehre de önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder